Ole hyvä ja täytä kaikki kentät. Tarvitsemme osoitetietojasi tilauksen toimittamista ja siihen liittyviä yhteydenottoja varten.
1. Soveltamisala
Näitä sopimusehtoja sovelletaan Kello-Optiikka M Lappalainen Oy:n, y-tunnus: 0415005-7, (Myyjä) ja Asiakkaan väliseen kauppaan Asiakkaan tilatessa Kello-Optiikka M Lappalainen Oy:n verkkokaupasta.
2. Hinnat
Verkkokaupan hinnat ovat voimassa toistaiseksi ja koskevat vain verkkokaupasta tehtyjä tilauksia, eivätkä välttämättä ole samat kuin myymälässämme. Hinnat sisältävät Suomen yleiset arvonlisäverkannat, ellei toisin mainita. Arvonlisäverokanta muuttuu lainsäädännön muuttuessa. Mikäli hinnassa on olennainen virhe Myyjä pidättää oikeuden olla toimittamatta tuotetta virheellisellä hinnalla. Verkkokaupassamme alennuksella myytävien tuotteiden kuluttajansuojalaissa tarkoitettu 30 päivän alin hinta on sama, kuin kyseisen tuotteen alennettu hinta.
3. Toimitusaika ja –tapa
Tilauksen normaali toimitusaika on yleensä varastossamme olevilla tuotteilla 2 – 5 arkipäivää ja enintään 30 päivää tilauksen/maksun vastaanottamisesta, ellei toisin ole mainittu. Tilaukset toimitetaan tilauksen yhteydessä annettuun osoitteeseen. Toimitamme tuotteet tällä hetkellä vain Suomeen. Mikäli on tarve toimittaa muihin maihin, ole ensin yhteydessä meihin sähköpostilla lappalainen@kello-optiikka.fi. We deliver only in Finland. If you need delivery some where else please contact us by email lappalainen@kello-optiikka.fi.
Lakko, työsulku, tulipalo, konerikko, raaka-aineiden puute, viranomais-toimenpide tai muu myyjästä riippumaton ylivoimainen este vapauttaa noudattamasta sovittua toimitusaikaa. Tilaajalla ei ole oikeutta vaatia vahingonkorvausta toimituksen viivästymisestä. Mikäli Myyjä ei pysty toimittamaan tuotteita 30 päivän sisällä on asiakkaalla oikeus purkaa kauppa, ellei muuta ole Myyjän kanssa sovittu. Verkkokaupasta tilattuihin tuotteisiin ilmainen toimitus ostosten loppusumman jäädessä yli 70 € toimituskulut Suomessa normaalilla toimitustavalla veloituksetta. Ostosten jäädessä tämän alle hinnaston mukaan. Normaalista poikkeavia toimituskuluja tai maksutapakuluja ei hyvitetä mahdollisen kaupan perumisen yhteydessä.
4. Maksutavat
Maksupalvelutarjoaja verkkomaksuissa on Paytrail Oyj
Maksunvälityspalvelun toteuttajana ja maksupalveluntarjoajana toimii Paytrail Oyj (2122839-7) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Paytrail Oyj näkyy maksun saajana tiliotteella tai korttilaskulla ja välittää maksun kauppiaalle. Paytrail Oyj:llä on maksulaitoksen toimilupa.
Reklamaatiotapauksissa pyydämme ottamaan ensisijaisesti yhteyttä tuotteen toimittajaan.
Paytrail Oyj, y-tunnus: 2122839-7
Innova 2
Lutakonaukio 7
40100 Jyväskylä
paytrail.com/kuluttaja/tietoa-maksamisesta
Myyjällä tai maksua käsittelevällä myyjää edustavalla taholla on lakisääteinen oikeus tarkistaa tarvittaessa asiakkaan luottotiedot esimerkiksi tilanteessa, jossa tuote myydään laskulla. Viivästyneelle maksulle on maksettava viivästyskorkoa korkolain tai Myyjän kulloinkin soveltaman viivästyskorkokannan mukaisesti. Myyjällä on myös oikeus veloittaa Asiakkaalta kohtuulliset perintäkulut. Myyjä voi siirtää erääntyneet saatavansa perintä- tai asianajotoimiston perittäväksi. Perintä- ja oikeudenkäyntikulut peritään asiakkaalta.
Myyjä pidättää oikeuden kieltäytyä toimittamasta tilausta laskua vastaan. Tällainen syy voi olla esimerkiksi Asiakkaan maksamattomat ja erääntyneet laskut Myyjälle, sen konserniyritykselle, Asiakkaan luottohäiriömerkintä, noutamatta jääneet aiemmat tilaukset tai muut epäselvyydet.
5. Toimituskulut
Toimituskulut lisätään tilauksen loppusummaan.
6. Peruutusoikeus ja palautukset
Kuluttaja-asiakkaalla on oikeus tutustua tuotteisiin 14 päivän ajan tilauksen vastaanottamisesta. Palautettavan tuotteen on oltava käyttämätön ja samassa kunnossa kuin missä se toimitettiin, jotta tuote on uudelleen myytävissä. Mikäli kuluttaja ottaa tuotteen käyttöönsä tuona aikana on hän täysimääräisesti vastuussa tavaran arvon alenemasta (KSL 6:18.2). Asiakas vastaa palauttamiseen liittyvistä kustannuksista, ellei tuotteessa ole olennaista vikaa tai virhettä. Asiakaspalautuksen käyttäminen, jollei kyseessä ole takuutapaus, maksaa noin 25 € (sis alv). Mikäli tuote on maksettu normaalista poikkeavalla maksutavalla, kuten postiennakolla tai laskulla, emme palauta näistä synytneitä lisäkustannuksia. Mikäli tuote on toimitettu normaalista poikkeavalla toimitustavalla, kuten kotiintoimituksella, emme palauta näistä syntyneitä lisäkustannuksia. Noutamatta jätetyissä toimituksissa ja tuotepalautuksissa veloitamme asiakkaalta täysimääräisenä tuotteen toimitukseen ja palautukseen liittyvät kustannukset. Tämä kustannus on vähintään 16 € (päivitetty Postin laskuttaman todellisen kustannuksen perusteella 28.5.2019). Säilytämme asiakkaan noutamatta jättämiä tuotteita korkeintaan kolme kuukautta alkuperäisestä tilaus-/toimituspäivästä lukien.
Myyjällä on aina ensisijainen oikeus korjata virhe/virheellinen tuote tai vaihtaa se uuteen.
Palautuksista on aina sovittava etukäteen verkkokaupan asiakaspalvelun kanssa. Suosittelemme ensisijaisesti ottamaan yhteyttä sähköpostitse lappalainen@kello-optiikka.fi. Asiakas vastaa palautuksesta aiheutuvista kustannuksista , ellei syynä ole tuotteen valmistusvirhe tai Myyjän verkkokaupan toiminnasta johtuva virhe. Asiakaspalautuksen käyttäminen, jollei kyseessä ole takuutapaus, maksaa noin 25 € (sis alv). Postiennakolla, luottopakettina tai jälkivaatimuksella toimitettuja palautuksia, joista ei ole asiakaspalvelun kanssa erikseen sovittu, ei lunasteta. KSL 5:6.1-2 mom johtuen, suosittelemme palautettavia tuotteita palautettavaksi suoraan liikkeeseemme.
7. Poikkeukset peruutusoikeudesta
Osalla tuotteista ei ole kuluttajansuojalain mukaista palautusoikeutta Asiakkaan hyväksyttyä tilauksen. Rajoitukset perustuvat mm. kuluttajansuojalain 6 luvun 16 §:ään.
Asiakkaalle millään tavoin räätälöidyillä tuotteilla (kuten kaiverretut tai muokatut) sekä laissa erikseen mainituilla (kuten silmälasit tai piilolasit) tuotteilla ei ole palautusoikeutta missään tapauksessa.
8. Reklamaatiot
Asiakkaan tulee tarkastaa toimitus välittömästi vastaanotettuaan sen. Mahdollisista virheistä on ilmoitettava viipymättä kuitenkin viimeistään 7 päivän kuluessa Myyjän asiakaspalveluun. Kuluttaja-asiakkaalla on kuitenkin kuluttajansuojalain mukaan aikaa ilmoittaa virheestä kahden kuukauden kuluessa virheen havaitsemisesta. Tilauksiin tai laskutukseen liittyvistä virheistä on ilmoitettava Myyjän asiakaspalveluun. Myyjä ei vastaa tuotteen ja/tai toimituksen viivästymisestä tai virheestä aiheutuneista välillisistä vahingoista. Vastuu tavaraan kohdistuvasta vahingosta siirtyy luovutushetkellä tilaajalle.
9.Asiakasrekisterin tietosuojaseloste
Verkkokaupan sekä tarvittaessa myös myymälän asiakkaiden nimi- ja yhteystiedot tallennetaan Myyjän asiakasrekisteriin. Tiedot saadaan pääsääntöisesti asiakkaan itsensä tai häntä edustavan tahon antamina.Rekisterin tietoja käytetään tässä tietosuojaselosteessa kerrotulla tavalla. Verkkosivustollamme saatetaan käyttää myös cookie-evästeitä, kuten Google, Facebook, Statcounter yms. Tietosuojaselosteen voi myös pyytää Myyjän asiakaspalvelusta. Asiakkaalla on oikeus tarkastaa rekisteriin tallennetut tiedot. Omien tarkastaminen on maksutonta kerran vuodessa. Kirjallinen ja allekirjoitettu tarkastuspyyntö tulee toimittaa Kello-Optiikka M Lappalainen Oy, Olli Lappalainen, Kauppakatu 10-12, 89600 SUOMUSSALMI. Kuluttaja-asiakas voi kieltää henkilötietojensa käytön suoramarkkinointiin. Käytämme yhteystietoja toimitusten lisäksi vain oman yrityksemme markkinointitarkoituksiin sekä huoltoon ja takuutapauksiin liittyvissä asioissa, esim. konsultoidessa tuotteen valmistajan huoltoa. Emme myy tai muuten luovuta niitä muiden ulkopuolisten kaupalliseen käyttöön. Ostamalla tuotteen verkkokaupasta tai myymälästämme asiakas hyväksyy tämän tietosuojaselosteen sekä sitoutuu olemaan täysi-ikäinen ja oikeutettu ostamaan kyseisen tuotteen tai palvelun. Rekisterin pitämisen perusteena toimii pääsääntöisesti tämä annettu suostumus. Ostajan ikä tarkastetaan tarvittaessa satunnaisotannalla. Myymälässämme sekä piha-alueemme välittömässä läheisyydessä on tallentava kameravalvonta, joka muodostaa myös henkilötietorekisterin. Tallenteita käsitellään myymälässä tarpeen mukaan ja niitä voidaan luovuttaa myös tutkinnallisista syistä tutkintaa edistäviin tarkoituksiin, kuten poliisille ja rajavartiolaitokselle. Tiedot hävitetään asianmukaisesti, kun niiden säilyttämiselle ei ole enää tarvetta. Sosiaali- ja terveystuotteita/palveluita ostavilla tietojen kerääminen perustuu lakiin ja täten heidän tietojaan ei voida rekisteristä poistaa pyynnöstä huolimatta, mutta he voivat kieltää heille suunnatun suoramarkkinoinnin näin halutessaan.
10. Muut sovellettavat ehdot
Yksittäisiin tuotteisiin voi liittyä erityisiä ehtoja, jotka on mainittu tuotteen esittelyn yhteydessä verkkokaupassa. Tuotekohtaisia ehtoja sovelletaan ensisijaisesti kyseisen tuotteen kauppaan, jos tuotekohtaiset ehdot ja Etäkaupan yleiset ehdot ovat keskenään ristiriidassa. Koska tuotteet ovat tavanomaisesti esillä liikkeessämme, jotta kuluttajat voivat niihin tutustua, niissä saattaa olla pieniä normaaleja käytöstä ja kulutuksesta normaalistikin syntyviä jälkiä. Tämä asia on otettu jo huomioon kunkin esillä olleen tuotteen hinnoittelussa mm. alennuksen keinoin. Paytrail verkkomaksut-palvelun maksuehdot paytrail.com/kuluttaja/tietoa-maksamisesta.
11. Voimassaolo
Nämä sopimusehdot ovat voimassa toistaiseksi. Asioimalla myymälässämme tai verkkosivullamme tai tekemällä tilauksen hyväksyt ehdot. Myyjällä on yksipuolinen oikeus muuttaa näitä sopimusehtoja ilman erillistä ilmoitusta.
12. Sovellettava laki ja erimielisyydet
Tähän sopimukseen sovelletaan Suomen lakia. Mahdolliset erimielisyydet ratkaistaan Kajaanin käräjäoikeudessa. Kuluttajalla on oikeus myös nostaa kanne kotipaikkansa yleisessä alioikeudessa tai saattaa asia kuluttajariitalautakunnan käsiteltäväksi.
Lisätietoja: www.kuluttajavirasto.fi
Kävijälaskuri
7.11.2009 alkaen